Jakie mamy obowiązki w przypadku śmierci pracownika?
W przypadku śmierci pracownika pracodawca ma określone obowiązki. Przede wszystkim musi wypłacić odprawę pośmiertną. Płaci się ją małżonkowi (niezależnie od tego, czy np. żył on wspólnie z pracownikiem), a także osobom uprawnionym do renty rodzinnej. Jak ustalić krąg uprawnionych do odprawy? Jak obliczać jej wysokość w różnych przypadkach? Jakie jeszcze inne należności po pracowniku należy wypłacić – i komu? I jakie jeszcze inne obowiązki ciążą na pracodawcy w związku ze śmiercią pracownika? Oto wyjaśnienia i przykłady.
- Data: 03.01.2024
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Aktualności kadrowe nr 264 - Czerwiec 2024
![Aktualności kadrowe nr 264 - Czerwiec 2024](/appFiles/site_23/images/archiveNumberCover/E4COrmoGk2Fa7bs.jpeg)
Dostępny w wersji elektronicznej